Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República.

Estimades companyes i companys,

Des del grup de coordinació de la Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República volem agrair-vos públicament la vostra inapreciable participació i col·laboració que ha fet possible la realització d’aquesta.

El resultat avala l’esforç realitzat, les 719 taules de votació, les més de 4.000 persones voluntàries i les 83.529 persones que van votar suposa una important jornada de participació democràtica i de lliure expressió popular, en la qual la gent va mostrar a més la seva alegria i responsabilitat per poder pronunciar-se sobre la forma d’Estat. I tot això fet sense recursos i gairebé sense difusió mediàtica.

La Plataforma estatal ha complert el seu objectiu de celebrar una consulta popular en la qual la ciutadania que volgués es pogués pronunciar lliurement sobre la forma d’Estat, Monarquia o República, i s’ha desenvolupat amb absoluta normalitat democràtica.

Per part nostra no queda més que desitjar-vos el millor, declarar definitius els resultats publicats i donar per finalitzada la Consulta.

Moltes gràcies i salut per a totes i tots.

Resultats 14 de maig de 2022

Comunicat 15 de maig de 2022

CRIDA

CONSULTA POPULAR ESTATAL MONARQUIA O REPÚBLICA

En les societats democràtiques els pobles decideixen sobre totes les qüestions que els concerneixen, entre elles sobre una de les importants, la forma dÈstat. La majoria de la població actual no va tenir oportunitat de votar la Constitució de 1978; però qui sí que va poder fer-ho, no va tenir opció de triar sobre la forma d’Estat, ja que va ser furtat del debat en l’anomenada Transició democràtica. Ni en aquell moment ni posteriorment hem pogut decidir.

Per això, nombroses organitzacions i col·lectius hem constituït una Plataforma unitària, àmplia i plural per a impulsar una Consulta Popular Estatal Monarquia o República i que la ciutadania pugui pronunciar-se sobre una d’aquestes dues opcions.

Soms conscients que aquesta Consulta no podrà tenir caràcter vinculant però és una via d’expresió, participació ciutadana i un acte democràtic amb el qual, a més, exercirem el nostre dret a decidir sobretot el que ens incumbeix.

Serà el 14 de maig de 2022 i pots participar en aquesta jornada votant, però la teva participació pot anar molt més allà: difonent la Consulta, formant part dels espais unitaris territorials que impulsen la Consulta i promovent la constitució de les taules de votació. Tens tota la informació en la pàgina web

El pròxim 14 de Maig serà una gran jornada de participació democràtica i lliure expressió popular en la qual podrem votar sobre si volem Monarquia o República com a forma d’Estat.

Difon, Impulsa, Organitza, Participa

Tu decideixes!