Comunicat 20 d´octubre

COMUNICAT

CONSTITUÏDA LA PLATAFORMA CONSULTA POPULAR ESTATAL
MONARQUIA O REPÚBLICA

És il·lusionant prendre la iniciativa davant inaccions o imposicions. Aquesta és l’essència de la democràcia: el poble opinant, triant, decidint… i aquest és el cas. Corren vents de consultes populars, corren vents de consultes monarquia o república.

I és que, si ens parem a pensar, com podem saber el grau d’acceptació o rebuig que la ciutadania sent davant la monarquia? Com podem conèixer el grau d’aspiració de ser una república? Perquè ho tenim difícil, la qual cosa és molt simptomàtic. El Centre de Recerques Sociològiques (CIS) incloïa fins al 2015 una pregunta sobre el grau d’acceptació que la població tenia sobre la monarquia. Des de llavors… silenci absolut. Sens dubte, hi ha silencis molt eloqüents.

Davant aquesta situació, en els últims mesos s’han celebrat en diferents sectors, fonamentalment universitats i territoris, ciutats, pobles i barris, consultes populars monarquia o república, perquè totes les persones que volguessin poguessin emetre la seva opinió responent en una papereta a aquestes dues preguntes: “Vol vostè poder decidir la forma d’Estat?” i en cas que la resposta fora afirmativa la segona pregunta: “Monarquia o República?”.

No es tracta de consultes amb la qual es pretengui validesa legal, són vies d’expressió i participació ciutadana sobre una qüestió de màxima importància en qualsevol democràcia: la forma d’Estat.

Les universitats i nombroses ciutats i pobles han estat la punta de llança. Ja és el moment d’organitzar la convocatòria d’una Consulta Popular Estatal Monarquia o República perquè el conjunt de la ciutadania es pugui pronunciar i decidir sobre la forma d’Estat.

Amb aquest objectiu nombroses organitzacions, col·lectius i espais unitaris ens hem constituït en una Plataforma Estatal, àmplia i plural, pro Consulta Popular, i ens hem organitzat per a iniciar el procés en quatre grups de treball: Crida i Extensió, Difusió i Comunicació, Organització i Logística, i Regles Generals i Assumptes Legals.

Per a trobar-nos i fer sentir la nostra veu, per a promoure el debat i qüestionar-nos el que volen que sigui inqüestionable: la monarquia a Espanya. I en democràcia res ha de ser inqüestionable excepte la voluntat del poble.

La pròxima reunió de la Plataforma serà el 23 de novembre i la celebració de la Consulta Estatal Monarquia o República en la primavera de 2020.

Octubre de 2019

Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República