Comunicat 22 juny

Comunicat

LA CONSULTA ESTATAL MONARQUIA O REPÚBLICA SE CELEBRARÀ EN LA PRIMAVERA DE 2021

Des de la Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República volem, en primer lloc, traslladar el nostre suport i acompanyament fraternal a totes les persones afectades, malaltes i mortes, per la pandèmia de la Covid-19, als seus familiars i persones reunides. Al mateix temps, reiterem el nostre reconeixement a totes les treballadores i treballadors del sistema sanitari públic i dels altres sectors i serveis essencials, pel seu especial esforç i dedicació.

El 20 de juny, conforme al que es preveu, s’ha celebrat per via telemàtica la cinquena trobada estatal de la Plataforma Consulta Popular, en el qual s’ha plantejat la data de la Consulta, de la pròxima assemblea estatal, s’ha avaluat el compliment dels plans dels grups de treball i s’han acordat les accions a realitzar en el pròxim període per a difondre i estendre aquesta important iniciativa democràtica de participació ciutadana i lliure expressió.

En relació a la data de la Consulta i tenint en compte la situació sanitària s’ha acordat la seva celebració en la primavera de 2021, tenint com a referència el mes de maig. La situació actual impedeix el normal desenvolupament del necessari debat de les opcions sobre la forma d’Estat, Monarquia o República, i la pròpia celebració de la Consulta en les condicions adequades.

La data concreta de la Consulta Popular es decidirà en una de les trobades estatals que tindran lloc després de l’estiu. En la reunió del passat dissabte es va acordar celebrar una assemblea telemàtica al setembre i la següent presencial, fixant-se com a referència el mes d’octubre.

Entre les accions aprovades per al pròxim període destaquen la difusió d’una Crida/manifesta convocant a organitzar i participar en la Consulta; la celebració de debats per canals telemàtics per a promoure aquesta jornada de participació popular, instar els grups municipals que presentin mocions als Ajuntaments donant suport a la Consulta Estatal, així com l’extensió territorial i sectorial d’aquesta iniciativa democràtica mitjançant la constitució de Plataformes pro-Consulta.

Amb l’expectativa creada per la convocatòria d’aquesta Consulta democràtica, des de l’anterior reunió de la Plataforma s’han sumat diverses organitzacions polítiques així com nous col·lectius socials i associacions de diferent tipus, continuant la tendència d’ampliació organitzativa i territorial de la Plataforma i la seva pluralitat.

22 de juny de 2020