Comunicat 24 de novembre

COMUNICAT

LA CONSULTA POPULAR ESTATAL MONARQUIA O REPÚBLICA SERÀ EL
9 DE MAIG DE 2020

El passat 19 d’octubre, amb la participació de nombroses organitzacions, col·lectius i espais unitaris, es va constituir a Madrid la Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República, amb l’objectiu d’organitzar la convocatòria d’una consulta democràtica no vinculant perquè el conjunt de la ciutadania es pugui pronunciar i decidir sobre la forma d’Estat.

A més de la constitució de la Plataforma Estatal en la citada reunió es van formar quatre grups de treball: Crida i Extensió, Organització i Logística, Regles i Assumptes Legals i Difusió i Comunicació, i es va acordar que la consulta es realitzés en la primavera del pròxim any.

Ahir, 23 de novembre, conforme al que es preveu, es va celebrar la segona reunió de la Plataforma en la qual es va acordar que la Consulta Popular Estatal Monarquia o República se celebrarà en el conjunt de l’Estat el 9 de maig de 2020.

Al mateix temps, es van debatre i van aprovar els plans i l’articulació dels quatre grups de treball existents, es va acordar posar en marxa una pàgina web de la Plataforma, es va aprovar un primer cartell de la Consulta Estatal, així com que la pròxima reunió de la Plataforma sigui el pròxim 18 de gener a la ciutat de Toledo.

La Consulta Estatal convocada és una via important d’expressió i participació ciutadana sobre una qüestió de màxima importància en qualsevol democràcia: la forma d’Estat. Qüestió sobre la qual la ciutadania no ha pogut pronunciar-se ni decidir en cap moment, ni en l’anomenada Transició Democràtica ni posteriorment.

Amb les expectatives creades per la convocatòria d’aquesta consulta democràtica, a la segona reunió de la Plataforma Estatal s’han sumat, a més de les organitzacions que van estar en l’anterior reunió, nous col·lectius i associacions de diferent tipus ampliant-se la Plataforma i la seva pluralitat.

24 de novembre de 2019

Plataforma Consulta Popular Estatal Monarquia o República