Ekainaren 22ko Komunikatua

Komunikatua

MONARKIA EDO ERREPUBLIKA ESTATU MAILAKO KONTSULTA 2021EKO UDABERRIAN EGINGO DA

Monarkia edo Errepublika Estatu Mailako Herri Kontsultaren Plataformatik, lehenik eta behin, gure anaiarteko laguntza eta akonpainamendua helarazi nahi diegu Covid-19ren pandemiak kaltetutako pertsona guztiei, gaixoei eta hildakoei, haien senideei eta hurbileko pertsonei. Era berean, osasun sistema publikoko eta gainerako sektore eta zerbitzu funtsezkoetako langile guztiei gure esker ona adierazi nahi diegu, beraien ahalegin eta dedikazio bereziagatik.

Ekainaren 20an, aurreikusitakoaren arabera, Herri Kontsulta Plataformaren estatuko bosgarren topaketa egin da telematikaren bidez. Bilera horretan, hurrengo estatuko batzarreko kontsultaren data planteatu da, lantaldeen planak betetzen diren ebaluatu da eta hurrengo aldian egin beharreko ekintzak adostu dira, herritarrek parte hartzeko eta adierazpen libreko ekimen demokratiko garrantzitsu hori zabaldu eta hedatzeko.

Kontsultaren datari dagokionez, eta osasun egoera kontuan hartuta, 2021eko udaberrian egitea erabaki da, erreferentzia gisa maiatza hartuta. Gaur egungo egoerak eragotzi egiten du Estatuaren, Monarkiaren edo Errepublikaren formari buruzko aukerei buruzko eztabaida normal garatzea, eta kontsulta baldintza egokietan egitea.

Herri-kontsultaren data zehatza uda ondoren egingo diren estatuko topaketetako batean erabakiko da. Joan den larunbateko bileran erabaki zen batzar telematiko bat egitea irailean, eta hurrengoa, bertaratuta, urrian egitea.

Hurrengo aldirako onartutako ekintzen artean, honako hauek azpimarratu behar dira: Kontsulta antolatzeko eta parte hartzeko deia egiten duen Dei/Manifestu bat zabaltzea; herritarrek parte hartzeko jardunaldi hori sustatzeko eztabaidak bide telematikoen bidez egitea; udal-taldeei eskatzea Estatuko Kontsulta babestuz mozioak aurkez ditzaten, eta ekimen demokratiko hori lurralde  eta sektore mailan zabal dadin, Kontsultaren aldeko plataformak eratuz.

Kontsulta demokratikoaren deialdiak sortutako itxaropenarekin, Plataformaren aurreko bileraz geroztik, hainbat erakunde politiko, gizarte-kolektibo eta mota desberdinetako elkarte berri gehitu dira, Plataformaren antolaketa eta lurraldea handitzeko joerari eta haren aniztasunari jarraipena emanez.

2020ko ekainaren 22a