2022ko urtarrilaren 30eko Komunikatua

Komunikatua

MONARKIA ALA ERREPUBLIKA KONTSULTA PLATAFORMAREN X. BATZARRA

Maiatzaren 14an, hiru hilabete baino gutxiagora, Estatuko Plataformak X. Batzarra egin du, eta bertan, besteak beste, Herri Kontsultaren boto-txartela onartu da.

Urtarrilaren 30ean, telematikoki egin da Estatu Mailako Monarkia ala Errepublika Herri Kontsulta Plataformaren X. Batzarra, hura osatzen duten erakunde, kolektibo eta lurraldeetako 53 ordezkarik parte hartuta.

Plataforma 2019ko urrian sortu zen, Estatu Mailako Kontsulta bultzatu eta antolatzeko. Aurreko batzarretan, kontsultako gai garrantzitsu guztiak eztabaidatu eta adostu ziren, eta oinarrizko dokumentuak onartu ziren: Deia, Bozketa Mahaiak Eratzeko Tramiteen Gida, Bozketa Jardunaldirako Protokoloa eta Kontsultaren Oinarrizko Informazio Gida. Estatuko lau lantalde ere osatu ziren (Hedapena, Antolaketa eta Logistika, Komunikazioa eta Lege Gaiak), egin beharreko lanak antolatzeko.

batzarrean, kontsultatik hiru hilabete pasatxora, gai praktiko eta zehatzetan aurrera egin da. Hurrengo aldian, kontsulta bultzatzen duten erakunde, talde eta gune guztien lehentasunezko ekintza da estatu osoan bozketa-mahaiak antolatzea. Bozketa-puntuen arduradunak ezarri ondoren, horien datuak bidaliko dituzte Estatu Mailako Plataformara: probintzia, udalerria, helbidea eta mahaiaren ordutegia. Hartara, Kontsultaren web orrian argitaratuko dute bozketa-puntu guztien zerrenda osoa.

X. Batzar honetan, halaber, hainbat gai planteatu eta ebatzi dira, Udaletan eta Gobernuaren Probintzia-Ordezkariordetzetan bozketa-mahaiak jartzeko egin beharreko izapideei dagokienez, eta baliabide materialei buruzko gai praktikoak ere planteatu eta ebatzi dira: mahaiak, hautestontziak, kartelak, bozketa-txartelak eta beste dokumentu batzuk.

Boto-txartelari dagokionez, testu hau izango duela erabaki da: Estatu Mailako Monarkia ala Errepublika Herri Kontsulta, 2022ko maiatzaren 14a, eta Monarkia/Errepublika aukerak, dagozkien laukiekin, herritarrek nahi duten aukera adieraz dezaten. Boto-txartelak honako esaldi hau ere izanen du: “Herri Kontsulta ez loteslea”.

X. batzar honetan, kolektiboek eta lurraldeek Kontsultaren antolaketaren eta garapenaren berri eman dute, Estatu Mailako Plataformak adostutako irizpideen esparruan: lurralde eta udalerrietan kontsulta sustatzen duten batzorde/plataforma bateratuak eratzea, eta kontsulta bultzatzen duten erakundeak koordinatu ezin diren lekuetan, kontsulta hobeto garatzeko.

Gizarte demokratikoetan, herriek eragiten dieten gai garrantzitsu guztiei buruz erabakitzen dute, besteak beste, Estatu formari buruz. Trantsizio demokratikoan, ezin izan genuen Monarkia ala Errepublika hautatu. Horregatik, maiatzaren 14a, nahiz eta Kontsulta ez den loteslea, demokrazia parte-hartzaileari buruzko jardunaldi handia izango da, eta herri-adierazpen askeko ekitaldi demokratikoa, non botoa eman eta iritzia eman ahal izango baitugu Estatu, Monarkia ala Errepublika moduaz.

2022ko urtarrilaren 30a

Estatu Mailako Monarkia ala Errepublika Herri-Kontsultaren Plataforma