2021eko azaroaren 7ko komunikatua

Komunikatua

ESTATU MAILAKO MONARKIA ALA ERREPUBLIKA HERRI-KONTSULTA 2022KO MAIATZAREN 14AN IZANGO DA

Estatu Mailako Monarkia ala Errepublika Herri-Kontsultarako Plataformak, gaur goizean Madrilen egindako batzar presentzial batean erabaki du Estatuko Kontsultarako deia egitea 2022ko maiatzaren 14an

Gizarte demokratikoetan, herriek eragiten dieten gai garrantzitsu guztiei buruz erabakitzen dute, besteak beste, Estatu eta Gobernu moduei buruz. Gaur egungo biztanle gehienek ez zuten aukerarik izan 1978ko Konstituzioa bozkatzeko; baina hori egin ahal izan zuenak ez zuen Monarkia edo Errepublika aukeratzeko aukerarik izan, Trantsizio demokratikoan eztabaida kendu baitzioten. Ez une hartan, ez geroago, ezin izan dugu erabaki.

Monarkia edo Errepublika Estatu Mailako Herri-Kontsultaren Plataforma Madrilen sortu zen 2019ko urrian, Estatu Mailako Kontsulta bultzatu eta antolatzeko. Gune bateratua, zabala eta plurala da, erakunde politiko, sindikal eta sozialek osatuta; sektore (unibertsitateak) edo lurralde-kontsultak sustatu dituzten plataformak, eta mugimendu errepublikanoaren zati handi bat.

Estatuko Plataformak dagoeneko bederatzi batzar egin ditu: lau presentzialak eta bost telematikoak. Lehenengoetan, Kontsultarako Deia, Bozketa Mahaiak Eratzeko, Tramiteen Gida eta Bozketa Egunerako Protokoloa onartu ziren. Hainbat gizarte-sareren web orria eta kanalak jarri ziren martxan. Era berean, estatuko lau lantalde eratu ziren (Hedapena, Antolaketa eta Logistika, Komunikazioa eta Lege Gaiak), eta talde horiek antolatzen dituzte egin beharreko lanak.

Estatuko Herri Kontsulta egiteko hasierako data 2020ko maiatzaren 9a izan zen. Data hori atzeratu egin behar izan zen, pandemiaren osasun-egoera zela eta; izan ere, orain arte ezin izan da kontsulta baldintza egokietan egitea planteatu.

Azaroaren 7ko batzarrak, kontsultaren behin-betiko data finkatzeaz gain, aurreko topaketetan onartutako dokumentuak eguneratu ditu, Estatuko lan-taldeak handitu dira eta Estatuko Kontsulta zabaldu eta zabaltzeko ekintza-plan bat onartu du.

Hilabete honetan, herritarrak libreki adierazi eta estatu-moduari buruzko iritzia ematearen aldeko erakunde, sindikatu eta gizarte-mugimendu guztiei zuzenduko zaie plataforma, kontsulta prestatzen eta garatzen parte hartzera gonbidatzeko.

Herritar guztiei neurri handiagoan edo txikiagoan eragin dien pandemia-aldi gogor horren ondoren, Estatuko Herri Kontsultarako zereginei eta bideari berrekingo diegu. Kontsulta hori demokrazia parte-hartzailearen jardunaldi handia izango da, eta herri-adierazpen askeko ekintza demokratikoa, non Estatu, Monarkia ala Errepublikaren formari buruzko botoa eman eta iritzia eman ahal izango baitugu.

2021eko azaroaren 7a